Kılcal Damar Tedavisi

80 nm lazer hemoglobin tarafından absorbe edilir; epidermis sayesinde yüksek enerji yoğunluğu ve geçiş sağlar.

Daha sonra kısa bir süre içinde hemoglobin koagilasyona uğrar. Varicela nekrotik hemoglobin lenf sistemi yoluyla ortadan kaldırır.

Tedavi sırasında herhangi bir ağrı yoktur; örümcek ven (örümcek şekli), herhangi bir yara almadan hemen kaybolur.

Çapraz enfeksiyonu önlemek için işlem sonrası bakım çok kolaydır ve hemoglobin lenf sistemi yoluyla dışarı atılır.

Kılcal Damarların Oluşum Sebepleri Nelerdir ve Kullanılan Yöntemler Nelerdir ?

Sebebi tam olarak bilinmemekle birlikte, kalıtımsal faktörler, gebelik, travma, yaşlanma, güneş hasarı, ayakta durmayı gerektiren işler, şişmanlık, selülit, gebelik, ağır kaldırmak , sıkı ve dar giyinmek, su tüketiminde azalma, yüksek ökçeli ayakkabı  ve hormonsal faktörlerin bu oluşuma katkıda bulunduğuna inanılmaktadır. Kadınların %40’ından fazlasında kılcal damar formlarının çeşitli tipleri görülebilmektedir. Kadınlar için istenmeyen bir kozmetik durum olup varis açısından hastaların değerlendirilmesi gerekir. Bacakta ödem, kaşıntı, gece krampları ve yorgunluk belirtileri olabilir.

Kılcal damar tedavisi yıllarca skleroterapi ve radyofrekans sistemleri ile tedavi edilmiştir. Ancak son yıllarda lazer sistemleri etki ve yan etki profili açısından daha yaygın olarak kullanılmaya başlanmıştır. Lazer uygulamasında daha az ağrı hissedilmektedir. Yine de ağrı eşiği düşük olan kişilerde anestetik krem yada ağrı kesici kullanılabilir. Diğer bir yöntem ise soğutma yöntemidir. Soğutma; başlıkta yada dışardan soğutma şeklinde olabilir.

Skleroterapi ile kalıcı leke ve iz oluşması gibi komplikasyonlar özellikle damar çapı küçüldükçe ilacın deri dışına çıkması ile oluşmaktadır. Radyofrekans, elektrokoter ve TC 3000 metot ile seanslar oldukça uzun sürmesi ve ağrılı olması kılcal damar tedavisindeki kısıtlamalar arasında yer alır.

error: Content is protected !! Security Wall By Arda Yücel !!